FrågaARKIVÖvrigt27/12/2009

Lawline löser inte skoluppgifter

Har en uppgift jag inte kan hitta svaret på... Kan någon ge ett kort svar jag kan bygga vidare på? Frågan lyder: -För att ett ärende ska kunna prövas i sak krävs ett antal \"sakförutsättningar\" Vilka är dessa?

Lawline svarar

Hej! Lawline är en ideell tjänst där juriststudenter hjälper till med problem från verkligheten. Denna fråga är helt teoretisk och är mycket lik övningsuppgifter i processrätt. Om den ändå bygger på ett verkligt problem är ni välkommen tillbaka med själva problemet men om det är en skoluppgift rekommenderar jag att du löser den själv eller i samarbete med kurskamrater. Vänliga hälsningar
Gustaf LidegranRådgivare