FrågaARKIVÖvrigt20/12/2009

Rättsfall

Hej Förlåt att jag stör. Det är bara en sak som jag undra över och hoppas ni kan hjälpa mig. Hur kan man hittar informationer om rättsfall som NJA 1975s,280 ? Det känns som det endast finns rättsfall från 1981 på webbet. Hoppas ni kan hjälpa mig. Tusen tack!

Lawline svarar

Hej, Jag tror inte det finns några gratissidor på internet som har så pass gamla rättsfall. Däremot finns det en del andra sidor som kräver medlemsskap som har referat från de flesta rättsfall, tex zeteo. Om du inte har tillgång till exempelvis zeteo finns rättsfallen att läsa i tryckta rättsfallsregister. Vänligen
Andreas VinqvistRådgivare