FrågaAVTALSRÄTTAvtal27/02/2021

Är det tillåtet att spela på någon annans spelkonto?

Hej! Min kompis vill spela på sport via mitt spelkonto! Är det olagligt eller kan det eventuellt bara bryta mot spelbolagets användarvillkor?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Ett spelkonto på en bettingsajt är endast tänkt för personligt bruk. I spelbolagens avtal framgår det att man inte får använda kontot till fördel för tredje part, s.k. "tredjepartsbetting", vilket detta kan falla in under. Det kan således bryta mot spelbolagets användarvillkor - vilket jag rekommenderar att du läser för att säkerställa om så är fallet.

Med vänliga hälsningar,

Melvin KericRådgivare