FrågaÖVRIGTPUL/GDPR04/09/2019

Är man anonym när man skickar in sina frågor till Lawline?

Ser ni mailadressen till dom som skickar in frågor till er? Med tanke på att man får svar på frågan via mailen.

Lawline svarar

Hej,

Närmare information kring hur vi svarar på frågor här på Lawline finner du under "FAQ". När du skickar en fråga måste du alltid ange namn, adress och e-postadress. Uppgifterna behandlas med sekretess och läggs aldrig ut på Lawline.se. Alla personuppgifter behandlas också i enlighet med personuppgiftslagen. Vill du vara säker på att du inte kan identifieras genom din frågeställning är det viktigt att du tänker på hur frågan formuleras. Undvik till exempel utmärkande detaljer, exakta platser eller klockslag och liknande som gör att frågan kan härledas till dig. Vi som svarar på frågorna ser dock inte din mailadress, utan bara namnet du skriver in.

Med vänlig hälsning,

Amanda AlwallRådgivare