FrågaSKATTERÄTTGåvoskatt31/10/2020

Betala skatt i Tyskland?

Vad gäller för skatteregel om jag ger mitt barnbarn, bosatt i Tyskland (inget svenskt personnummer)?

Beskattar Tyskland detta?

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Det framgår inte vad du ska ge ditt barnbarn i Tyskland, men jag antar att det är en gåva. Vi på Lawline är specialiserade inom svensk rätt och har därför ingen möjlighet att ge rådgivning kring vilka lagar som gäller i andra länder.

Jag kan rekommendera dig att besöka eller ringa den tyska ambassaden i Sverige för att få din fråga besvarad.

Önskar dig lycka till!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare