FrågaSTRAFFRÄTTTrafikbrott29/11/2019

Ersätter försäkringsbolaget skador uppkomna på min bil om jag kört grovt rattfull?

Om Man Kör Grovt Ratt full och Kör Så att Bilen Allvarligt Skadad Typ skrotvärde Värdet på Bilen 60/80000

Ersätter Försäkringsbolaget Detta Då ?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Försäkringen kan eventuellt ersätta skadorna som uppkommit

Din fråga regleras snarare av ditt försäkringsbolags försäkringsvillkor än av lag.

Svaret på din fråga blir därför helt enkelt att det beror på vad som står i försäkringsvillkoren som du skrivit under när du tecknat din försäkring, vilket jag tyvärr inte kan svara på.

Mina råd

Läs igenom dina försäkringspapper och kolla på vad som står i villkoren. De brukar även finnas tillgängliga på nätet.

Alternativt kan du ringa upp en handläggare på ditt försäkringsbolag som bör kunna svara på din fråga.

Jag önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Mattias TörnströmRådgivare