FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt09/11/2019

Ersättning för förlorad inkomst pga. förhör

Var ansöker jag om ersättning för förlorad arbetsinkomst samt reseersättning när jag vittnat vid en förundersökning hos polisen.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du har ställt din fråga till oss på Lawline

Du söker ersättning genom att fylla i blanketten "Skadeståndsanspråk mot Polismyndigheten" och bifoga underlag som styrker ditt ersättningsanspråk.

Du hittar blanketten på sidan https://polisen.se/utsatt-for-brott/ersattning-och-skadestand/

Du kan skicka blanketten per e-post till skadereglering.skanning@polisen.se

Du kan också skicka den med vanlig post till adressen:

Polismyndigheten
Box 750
981 27 Kiruna

Med vänlig hälsning,

Adam NovakRådgivare