FrågaSKATTERÄTTÖvrigt26/06/2018

Extra inbetalning till skattekonto

Jag vet att jag får restskatt, om jag vill betala den redan nu, till vilket konto skall jag då betala den?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du har möjlighet att när som helst göra en s.k. extra inbetalning till ditt skattekonto. Detta görs till Skatteverkets bankgiro för skatteinbetalningar som du finner här. Det är viktigt att du använder ditt personliga OCR-nummer som är unikt just för dig för att inbetalningen ska tillgodoräknas dig. Ditt OCR-nummer ska stå tryckt på din deklarationsblankett men det är även möjligt att använda Skatteverkets tjänst OCR-beräkning för att få fram ditt OCR-nummer. På Skatteverkets hemsida hittar du utförlig information om hur du går till väga.

Hoppas det besvarade din fråga!

Lawline RådgivareRådgivare