Får man alltid brev från kronofogden om att man har obetalda skulder?

Hej, får man alltid brev från kronofogden om att man har obetalda skulder?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Man får brev från kronofogden ifall någon bett om betalningsföreläggande på en skuld du har, någon måste alltså ha begärt att få den skulden betald av hos kronofogden. Det är alltså inte alltid man får brev om obetalda skulder, endast då någon ansökt om betalningsföreläggande.

Hoppas det var svar på din fråga!

Vänligen,

Hellin GültekinRådgivare