FrågaFAMILJERÄTTUnderhåll28/07/2021

Får man underhållsbidrag/underhållsstöd under sommaren?

hej får man underhållstöd på sommaren nu under juli??

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga! Jag tolkar det som att du undrar ifall man får underhållsbidrag/underhållsstöd under sommaren.

Svaret på din fråga är ja - man får underhållsbidrag/underhållstöd året om. Underhållsskyldigheten gäller året om fram tills det att barnet fyller 18 år eller tills dess att barnet har gått ut skolan och senast tills det att barnet har fyllt 21 år (7 kap. 2 § 2 st. FB).

Hoppas att du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Nicolina AbaasRådgivare