FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt14/05/2021

Förlikning

Hej

Jag har en skuld till ett inkasso företag. Hade inte möjlighet att betala: Då skickade inkasso företaget skulden till Tingsrätten.

Nu har jag fått från Tingsrätten kravet och vad jag kan göra.

Nu vill jag ta tillbaka bestridandet från Tingsrätten.

Vad har jag för möjligheter?

Skall jag gå till inkasso företaget och komma överens med dem?

Tacksam om svar

Lawline svarar

Hej Ove! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Som du skriver låter det som en god idé att vända dig till Inkassobolaget. Om du medger bolagets krav kommer det inte bli någon huvudförhandling vilket framstår som en bättre lösning för både dig och bolaget.

Jag hoppas att detta besvarar din fråga

Isak HenrikssonRådgivare