Försök till bedrägeri

Jag är påtänkt som mottagare av en större donation.

Hens juridiska ombud vill att jag mailar över en kopia av mitt ID.

Är det verkligen så det går till?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline.

Har du blivit kontaktad av någon som påstår sig vilja donera pengar till dig ska du vara oerhört försiktig med vad du delar med dig av. Sannolikt är det ett försök till bedrägeri varför du varken bör dela med dig av ID-handlingar eller bankinformation.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Måns HellbergRådgivare