FrågaEKONOMIÖvrigt06/04/2019

Hej! Finns det möjlighet att få juridisk hjälp och betala genom avbetalning om man har ont om pengar?

Hej jag ringde polisen och ville göra en polis anmälan men de gick inte, utan dom sa att jag skulle då vända mig till en advokat byrå eller juridi tror jag de heter. Nu är min fråga kan man ta de på delbetalning? Eller något liknande? Efter som att det är riktigt ont om pengar nu, inget jobb ingen skola.. är sjukskriven :/

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Om man behöver rådgivning hos Lawline kan man ställa en gratisfråga (som du har gjort nu). Man kan även ställa en expressfråga, boka tid med en jurist från Lawline eller ringa till Lawlines telefonrådgivning.

Om man ställer en expressfråga betalar kunden för frågan, och är då garanterad svar antingen inom 24 timmar eller inom tre dagar. Vill man få en expressfråga besvarad är det tyvärr inte möjligt med avbetalning. Bokar man tid med en jurist på Lawlines juristbyrå går det tyvärr inte heller att ta det på avbetalning.

Däremot är det helt gratis att ringa till telefonrådgivningen. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00. Jag rekommenderar att du ringer till telefonrådgivningen på måndag.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare