FrågaARKIVÖvrigt31/07/2021

Hjälp med skadeståndsanspråk

Hej mitt Namn är S och har ansökt om skadestånd för frihetsberövande

Lawline svarar

Hej! Och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag tolkar informationen som du vill ha hjälp att driva ett skadeståndsanspråk. Då kan det vara bra att boka en rättsutredning eller en tid med en av våra jurister för en konsultation.

Rättsutredning:
En rättsutredning är där du lämnar information (max tio sidor), där en utbildad jurist går igenom informationen och utreder rättsläget och sedan återkommer med ett skriftligt underlag och ett förslag på åtgärder. En rättsutredning kan vara en bra start vid juridiska problem och tvister. Mer information hittar du här.

Boka en jurist:
Ibland kan man behöva ha mer kontakt och prata med en jurist och då kan man boka en tid med en av våra erfarna jurister. Mer information hittar du här.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Med vänliga hälsningar,

Lucas RasmussonRådgivare