Hjälp med skolarbete

Hej!

Jag sitter och gör ett skolarbete och försöker hitta svar på en ganska komplex fråga. Hur ska ansvarsfördelningen se ut mellan Soc och utbildningsförvaltning gällande elever som läser på folkhögskola ? exempelvis elev som är 18 år som ingår i kommunens aktivitetsansvar, men som också har en diagnos och vill därför bo på internat där det finns stödinsatser. Då blir det någon form av kompott av Soc och utbildningsförvaltning antar jag? hur reder jag ut hur ansvarsfördelningen generellt bör se ut mellan dessa? jag behöver vägledning. Tack på förhand

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till lawline med din fråga!

På lawline arbetar vi dagligen med att hjälpa både privatpersoner och företag med juridiska frågor. Tyvärr har vi på lawline en policy som innebär att vi inte besvarar skoluppgifter. Däremot har vi en stor databas med besvarade frågor, mitt tips till dig är att söka på nyckelord som ''ansvarsfördelning soc'' och se om du hittar några svar som behandlar liknande omständigheter!

Lycka till!

Med vänliga hälsningar

Ibrahim HalwachiRådgivare