Hur får man tag i personnummer på en avliden person?

Hej!

Jag försöker få fullständigt personnummer på avliden moster. Jag vet hennes namn och födelsedatum. Hur går jag tillväga?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Eftersom frågan publiceras har jag valt att omformulera frågan så att inte namn på någon person framgår av frågan.

För att få reda på din avlidna mosters fullständiga personnummer rekommenderar jag att du kontaktar Skatteverket.

Vad du kan göra nu

Om du har fler frågor kan du ringa till Lawlines telefonrådgivning. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare