FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt30/09/2021

Hur kommer jag i kontakt med någon som kan hjälpa mig med rådgivning?

Hej, hur hittar jag en "CSN-advokat"? Någon som jag kan anlita för att ge mig kompetent rådgivning om mina skyldigheter och rättigheter och som kan biträda/hjälpa till med formuleringar i mina kontakter med CSN? At ha kontakt med myndigheten blir lätt annars ett heltidsjobb i sig.

Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag förstår att upplever det som tidskrävande att föra ett ärende mot en myndighet där det också krävs att man vet vilka rättigheter och skyldigheter man har i rättslig mening.

Om det är så att du vill ha hjälp av en jurist som kan ge dig rådgivning gällande ditt ärende så kan du boka en tid med någon av våra duktiga jurister på Lawline Juristbyrå. Våra jurister är kompetenta inom de flesta områdena så de kommer kunna ge dig bra vägledning och hjälp. Du kan boka tid direkt på http://lawline.se/boka.

Du kan också kontakta oss via telefon där du kan förklara vad det är du vill ha hjälp med och få råd och hjälp av våra rådgivare.

Telefon: 08-533 300 04
Öppettiderna för vår telefonrådgivning är mån-fre 10-16.

Hoppas du känner att du fick svar på din fråga! Lycka till.

Hälsningar,

Caroline ArvaeusRådgivare