Hur omprövar man ett beslut av sitt försäkringsbolag?

Hej!

Bil länsförsäkring vägrar betala ersättning.

Min bil var repad på parkeringen på min arbetsplats i natt.

Det gjordes anmälan till polisen och skadegörelse var registrerad.

Sen vände jag mig till Bil Länsförsäkring. Av dem fick jag svaret att de bedömer det som vagnskada. Vagn är oskadat, det lacket som blev repad. De förklarad att de tror inte att skadan var gjord medveten!

Vad man kan göra för att ha det rätt?

Länge jag vill inte bli deras kund, hur kan jag säga upp mig tidigare än kontrar ska avslutas?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det du kan göra för att försöka hävda din rätt är att be försäkringsbolaget att ompröva ditt ärende och om det inte hjälper kan du göra en anmälan till allmänna reklamationsnämnden.

För att säga upp din försäkring bör du vända dig till ditt försäkringsbolag.

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare