Hur raderar man sin adress på Ratsit?

Hur raderar man sin adress på Ratsit ?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till lawline med din fråga!

Ratsit

Något som skiljer ratsit från övriga sidor är att denna är en av de krångligaste sajterna att få sig själv borttagen från. På ratsit är det bara möjligt att ta bort sina uppgifter från den öppna sökmotorn. Det innebär att uppgifterna inte kommer att synas för personer som inte är inloggade. För att göra detta mailar du till kundservice@ratsit.se eller tar kontakt här.

Däremot bör du vara medveten om att det inte går att ta bort dina uppgifter helt och hållet på ratsit utan att först sekretessmarkera hos skatteverket. För att sekretessmarkera uppgifter hos Skatteverket så gör du en beställning på nummer 010-573 55 00. Denna sekretessmärkning som Skatteverket kan göra kan dock endast införas om du är utsatt hör hot, brott, förföljelse eller trakasserier.

Jag hoppas att du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Ibrahim HalwachiRådgivare