FrågaSKATTERÄTTÖvrigt28/03/2018

Hur ska jag deklarera?

Jag flyttade tillbaka till Sverige 11/7/2017 efter 15år i USA. Ska jag bara ta med inkomsterna efter det datumet på min Svenska deklaration?

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att kontakta Lawline!

På din svenska deklaration ska du ta med inkomster som härrör från Sverige och/eller som du intjänat när du varit bofast här. Om du t.ex. sålt en fastighet i Sverige under tiden år 2017 då du fortfarande var bosatt i USA ska du också deklarera för detta. Den förvärvsinkomst du intjänat ska du deklarera för från det datum du flyttade till Sverige.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Väl mött!

Sofia NygrenRådgivare