FrågaSKATTERÄTTÖvrigt27/02/2021

Jag behöver hjälp med min deklaration, vart vänder jag mig då?

För ca en månad sedan skickade jag en kort beskrivning av mitt ärende och avslutade med frågan om ni kan hjälpa mig med att deklarera så att dubbelbeskattning mellan Sverige och USA blir korrekt.

Eftersom jag inte har hört av er kanske mailet försvann.

Kan ni kontrollera om mailet finns i ert arkiv. Om inte: vara vänlig att ringa eller mejla mig.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Tyvärr så hjälper inte vi till med deklarationer under vår tjänst "gratis rådgivning" som du har skickat in din fråga till. Även om det hade varit fantastiskt att kunna hjälpa till med allt så besvarar vi här enklare juridiska frågeställningar gratis, vi upprättar således t.ex. inte avtal eller deklarationer gratis. Om du behöver hjälp med att upprätta en deklaration så att dubbelbeskattning mellan Sverige och USA blir korrekt så behöver du anlita en jurist eller t.ex. revisor med kompetens inom internationell skatterätt. Vi har tyvärr inga skattejurister på vår juristbyrå, varav jag tyvärr inte kan hjälpa till att förmedla en sådan kontakt till dig. Jag rekommenderar dig att till exempel googla "skattejurist" eller "deklarationshjälp" för att få upp alternativ som du kan kontakta.

Jag önskar dig stort lycka till i ditt sökande efter rätt person för jobbet och är ledsen att vi inte kunde hjälpa dig mer än så!

Med vänlig hälsning,

Elin EnglundRådgivare