FrågaPROCESSRÄTTDomstol29/09/2020

Juridisk rådgivning

Jag skulle vilja ha hjälp med att stämma en person för osann partsutsaga och hans vän som vittnade under ed för falskt vittnesbörd

Kan jag få sådan juridisk hjälp via lawline???

mvh

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Vi kan hjälpa dig hur du ska gå tillväga. Du kan nyttja vår gratis telefontjänst för juridisk rådgivning eller så kan du boka en tid med en av våra jurister här, där får du mer kvalificerad rådgivning. Det framgår inte vilket rättsområde tvisten är inom så vill informera dig om att för tillfället så hanterar vi inte ärenden inom straffrätt och skatterätt.

Min rekommendation är att du börjar med att ringer in till vår telefontjänst där vi kan kolla mer specifikt hur vi kan hjälpa dig.

Telefonnummer för rådgivning:
Telefon: 08-533 300 04
Öppettider: måndag–fredag kl. 10.00–16.00

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Med vänliga hälsningar,

Lucas RasmussonRådgivare