FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt30/06/2020

Kan jag få tillbaka pengarna för en potentiell ogiltig transaktion?

Har ett paypal konto som jag hade pengar på, gjorde en överföring till min bank men inga pengar kom, i 3 månader har jag pratat med paypal och dem hänvisar till min bank eller att jag ska vänta på att dem spårat pengarna, fick besked idag att de inte går att spåra dem.

Är detta något jag kan anmäla, samt få ersättning för ?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

I detta fall verkar det som att du råkat skickat dina pengar från Paypal-kontot till fel person, i och med att pengarna inte landat på ditt konto och att deinte går att spåra. I det fallet verkar kastet ligga på dig. Det du kan göra är att kontakta din bank som möjligen kan ge dig ersättning för att pengarna inte nått ut till rätt person. I det fallet bör du även bifoga bevis från Paypals kundservice om att pengarna inte lyckats överföras till rätt person.

Lycka till!

Viktoria TomssonRådgivare