FrågaAVTALSRÄTTAvtal31/12/2020

Kan man begära ett friskrivningsavtal för att kunna trygga ålderdom i samband med en tvist?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det framgår inte riktigt av din fråga vad tvisten gäller, och vad ett eventuellt friskrivningsavtal skulle innehålla. Jag skulle rekommendera att du bokar tid med en av Lawlines jurister för att se om Lawlines juristbyrå kan hjälpa dig att formulera ett avtal. Länk till formulär för att boka tid med en jurist finns här. Lawlines juristbyrå debiterar 2 000 kronor per timme.

Via Lawlines hemsida kan man även skapa avtal till fasta priser, länk till Avtalet finns här.

Om du har fler frågor kan du ringa till Lawline. Receptionen är öppen 9:00-16:00 på vardagar, och telefonnumret är 08-533 300 04.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare