Kan ni ta bort uppgift från en hemsida?

Kan ni tar bort min uppgift från hemsidan Mrkoll tack

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Lawline.se är en annan hemsida än Mrkoll, och Lawline kan tyvärr inte göra något åt vad som står på andra hemsidor eller be dem ta bort information. Därför rekommenderar jag att du tar kontakt med hemsidan Mrkoll och frågar om de kan ta bort uppgifterna som du inte vill ska finnas på deras hemsida.

Vad du kan göra nu

Om du har fler frågor kan du ringa till Lawlines telefonrådgivning. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare