FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt26/05/2020

Ljudvolym i bostad

Jag hade 2 vänner henna igår sen på kvällen och åt, vi har inte haft nån musik utan barn låt som jag brukar öppna till min son men Securitas kom ändå för att någon ringde och sa att jag har fest men jag så att jag har inget fest då såg vakten själv det är tyst och sa att folk larmar for ingenting och det är bara fellarm. Kan jag få då bort även om jag inte hade fest samt ingen bör nere och bredvid mig.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Jag förstår det som att du undrar om du orsakat något problem och med anledning av detta skulle behöva lämna din bostad. Av din beskrivning framgår inte vilken form av bostad du har (till exempel hyresrätt, bostadsrätt osv) men däremot att du inte orsakat störningar i form av höga ljudvolymer samt att vakten bekräftat detta. I min mening verkar det inte som att händelsen ifråga kan leda till att du får lämna din bostad, oavsett vilken bostadsform det är fråga om.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Michaela IosifidouRådgivare