Måste jag uppge min nya adress till min tidigare hyresvärd?

Hej!

När jag säger upp min lägenhet är jag enligt lag skyldig att uppge nya adressen till "gamla" hyresvärden?

Tacksam för snabbt svar!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du är inte skyldig att ange din nya adress till din tidigare hyresvärd. När du flyttar är du endast skyldig att göra en flyttanmälan till Skatteverket så att du får rätt folkbokföringsadress enligt 25 § folkbokföringslagen.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Vänliga hälsningar,

Noa ShasavarRådgivare