Ofullständig fråga?

Min son har fått en kontrollavgift på en bil som är skrotad. Kontrollavgiften utfärdades i Södertälje den 23/6-21. Min son blev inlagd på psykriatriska avdelningen i Gällivare detta datum. Bilen är skrotad den 25/2-21.Avgiften skickades av Svea P-Service.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Jag förstår inte riktigt vad du frågar efter när det gäller denna kontrollavgift på den skrotade bilen. Du är varmt välkommen att skicka in en ny fråga till oss och förtydliga din frågeställning!

Att man skrotar en bil innebär att man avregistrerar fordonet så att det tas bort permanent från vägtrafikregistret. Mer information om detta kan du hitta på Transportstyrelsens hemsida.

Vänliga hälsningar,

Cornelia NilssonRådgivare