FrågaEKONOMIÖvrigt22/02/2018

Rättigheter avseende banklån

hej jag undra om vad jag har för rättighet mot min bank när det gäller bolån?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det är dessvärre svårt att utan ytterligare information besvara din fråga mer ingående. Vad avser bolån kan sägas, att det föreligger avtalsfrihet och banken är inte skyldig att bevilja dig ett bolån. Jag rekommenderar att du kontaktar en/din bank för att ta reda på vilka förutsättningar du har och vilka villkor du kan ges. Det är fullt möjligt att förhandla med en bank i det fall du skulle beviljas bolån.

Har du några frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare