FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt14/05/2021

Sexarbetare försvårar upptäckt av sexköp

Hej!

Om jag skulle sälja sex och att jag fixar så att männen som köper sex av mig har kontakt med mig och betalar på ett sätt så att det blir svårare för polisen att sätta dit dessa män. Begår jag något brott då eftersom jag försvårar polisens arbete? Jag säljer sex för att jag vill det, ingen tvingar mig men jag vill inte förlora kunder ifall polisen på något sätt skulle få reda på att de köpt sex av mig och typ försöker spana på männen.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline.

Så som jag förstår din fråga så finns det ingen del av ditt agerande som är brottsligt.

Jag hoppas detta besvarar din fråga

Isak HenrikssonRådgivare