FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt14/06/2019

Ska pengarna synas på motpartens konto det angivna datumet eller ska jag senast betala då?

Vid en tingsrätt dom blev jag dömd att betala senast 26 juni

Vad innebär detta att pengarna ska synas på motpartens konto

Eller att jag kan betala på dagen den 26 juni

Tacksam för ett svar

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Nu har jag inte din dom framför mig, men om det står att du senast ska betala 26 juni innebär det att du har till och med 26 juni på dig att betala. Annars brukar det oftast stå något i stil med '' pengarna ska finnas på mottagarens konto vid detta angivna datum'' om de nu vill att mottagaren ska se pengarna på sitt konto då. Som sagt tolkar jag det som att du kan betala den 26 juni.

Återkom gärna vid fler frågor!

Önskar dig en fin dag!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare