FrågaÖVRIGTTV-licens28/02/2018

Skadeanmälan till försäkringsbolag

KAN JAG FÅ FRAM OM TIDIGARE ÄGARE GJORT SKADEANMÄLAN TILL SITT FÖRSÄKRINGSBOLAG?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du har vänt dig till oss på Lawline med din fråga.

Av din fråga framgår det inte vad ägandeskapet avser, vilket gör det svårt att ge dig rakt svar. Generellt kan sägas att du inte har någon rätt att få ut annan försäkringstagares skadehistorik utan det är upp till försäkringsbolaget att besluta om. Du kan såklart alltid kontakta försäkringsbolaget och förhöra dig men du kan inte förvänta dig ett svar.

Hoppas du har fått svar på din fråga,

Med vänliga hälsningar

Cornelia NajafiRådgivare