FrågaARKIVÖvrigt13/12/2017

Skolarbete

Hej!

Jag skriver en uppsats om jobbannonser. Jag har sett en tendens att företag överdriver de arbetsuppgifter, förmåner och möjligheter som kommer att finnas på arbetsplatsen på samma sätt som arbetssökande kanske överdriver sina egna kompetenser. Min fråga rör vilka regler som finns kring informationen i jobbannonser, är det endast kontraktet som är lagligt bindande?

Vänliga hälsningar

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du har vänt dig till oss på Lawline med din fråga.

Jag uppfattar din fråga som en skolfråga och vår policy inom Lawline är vi tyvärr inte svarar på skolfrågor. Har jag uppfattat detta felaktigt är du välkommen att omformulera din fråga och ställa den på nytt.

Allt gott,

Med vänliga hälsningar

Johan HåkanssonRådgivare