Skolfråga om narkotika

Hej! Jag håller på en arbete under mina juridikstudier och har valt att skriva om drogen Spice. Jag har lite svårt att hitta rätt lagtext angående detta preparat, vad det är som gör att den inte går att förbjuda eller hur går det att komma runt lagen med detta preparat? och Är det möjligt med den lagstiftning som finns idag att kunna narkotikaklassa detta preparat helt?

Lawline svarar

Din fråga är en skolfråga, vilket Lawline har som policy att inte besvara. Närmast har ju problemen med detta att göra med avancerad kemi och rättssäkerhet. Mitt tips är att börja i NSL och jobba dig vidare därifrån.

Lycka till!

Mattias VilhelmssonRådgivare