FrågaSKATTERÄTTArvsskatt21/01/2016

Slopad arvsskatt

Är arvsskatten återinförd 2016

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Arvsskatten är slopad från och med den 1 januari 2005.
Detta står också i 8 kap 2§ Inkomstskattelagen vilken du kan se här.

Jag hoppas detta besvarar din fråga!

Behöver du vidare hjälp med juridiken är du välkommen att kontakta oss på tfn 08-533 300 04 (måndag till onsdag 10:00-16:00) eller maila oss på info@lawline.se. Du kan också använda dig av vår betaltjänst och få en juridisk utredning av din fråga inom 3 dagar. Den hittar du här: http://lawline.se/ask_a_question/express.

Marianna VergariRådgivare