FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 24/10/2020

tatueringar i juristbranschen

Hej!

Jag är juriststudent och undrar hur det ser ut med tatueringar i branschen? Jag har några nu som inte är synliga men vill väldigt gärna skaffa en på överarmen, är dock rädd att det ska förstöra arbetsmöjligheter för mig. Tänker att överarmen är lätt att täcka? Hade varit skönt att få en jurist input på detta.

Mvh

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Som utgångspunkt är detta en sida för juridisk rådgivning, vilket detta kanske inte riktigt handlar om. Jag kan inte säga så mycket om den generella uppfattningen i arbetslivet, då rekommenderar jag dig att vända dig till andra frågeform. Men min personliga uppfattning är att tatueringar inte är ovanligt förekommande både bland studenter och praktiserande jurister. Jag har träffat jurister med tatueringar, men hur deras personliga erfarenheter av hur detta bemöts kan jag tyvärr inte tala för.

Hoppas du hittar ett bättre forum som kan besvara din fråga, och lycka till med studierna!

Vänligen,

Sara PedersenRådgivare