FrågaEKONOMIÖvrigt24/06/2019

Tjena. Jag undrar varför tar dom pengar från mitt konto vad är det för ett bolag å vad har dom för abumang kopplade till sig??

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Som jag tolkar din fråga har ett företag tagit pengar från ditt konto, men du vet inte vad det är för företag och om företaget har något abonnemang eller liknande kopplat till sig. Jag ska försöka besvara din fråga och ge råd om vad du kan göra nu.

Vad kan det vara för bolag som tar pengar från ditt konto?

Det är svårt att svara på när det inte framkommer mer information i din fråga. En möjlighet är att du har ett abonnemang eller likande som dras på autogiro, och att det har fortsatt även om du inte har någon nytta av det.

Vad du kan göra nu

Återigen framgår det inte så mycket information av din fråga, men om det är något företag som tar pengar från ditt konto rekommenderar jag att du kollar upp ordentligt vad det är för företag. Om du har någon utgift som dras varje månad och som du inte vill ha/betala för (t.ex. telefonabonnemang, gymkort etc. som du inte har nytta av) bör du ta kontakt med det företaget och säga upp abonnemanget.

Du kan även kontakta din bank och ställa frågor till dem. Du kan givetvis även ringa till Lawlines telefonrådgivning om du har fler frågor. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare