Utsatt för bedrägeri på nätdejtingsida

Är ett offer för bluff-dejtingsidan c-date.com.

Lockades med en mindre engångsavgift, nu visar det sig sig att jag är "premiummedlem" och det har dragits 2376kr från mitt konto, en avgift som månatligen dras.

Mig veterligen har jag inte ingått avtal eller gått med på detta.

Det enda sättet att säga upp avtalet är tydligen att med fax skicka in ett formulär.

Mina efterforskningar visar att inte alltid fungerar heller.

Vill bara slippa de där bedragarna!

Vad kan jag göra?

Tacksam för svar

/Johan Olofsson

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du bör inledningsvis polisanmäla ärendet eftersom det troligtvis rör sig om bedrägeri. Jag skulle även rekommendera dig att kontakta ditt försäkringsbolag för att se om din försäkring täcker eventuella bedrägerier. Du beskriver även att en månadsavgift dras från hemsidan trots att du inte ingått ett avtal, varför du även kan ringa din bank och beskriva att du är utsatt för bedrägeri och de förhoppningsvis kan hjälpa dig att stoppa betalningarna till kontot för hemsidan.

Hoppas att du fick viss vägledning och lycka till!

Amanda Strömblad LarssonRådgivare