FrågaEKONOMIÖvrigt20/11/2018

Vad innebär extern ekonomisk förvaltning?

Våran samfällighetsförening vill veta vad det innebär att köpa extern hjälp med ekonomisk förvaltning

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Inköp av extern ekonomisk förvaltning medför – exempelvis – att ni kan få uppdaterad uppföljning av föreningens ekonomi, ekonomiska rapporter, löpande bokföring utförd, attestering av fakturor, årsbokslut, årsbudget, förvaltningsberättelse etc. Sålunda avlastas ni medlemmar i föreningen. Dessvärre kan jag inte uttala mig mer ingående. Återkom gärna om ni undrar något mer specifikt angående inköp av sådana tjänster.

Har du några fler frågor, eller vill du komma i kontakt med någon av våra jurister, är du varmt välkommen att återkomma!

Pontus SchenkelRådgivare