Vad kan jag begära i skadestånd efter att min egendom blivit förstörd?

Två olika bolag har utan mitt tillstånd grävt på min tomt och därmed förstört värdefull gröda. Vad kan jag begära i skadestånd?

Lawline svarar

Hej

Tack för att du vänt dig till Lawline med din fråga!

För att beräkna storleken av skadeståndet i den situation som du beskriver behöver vi mer uppgifter än de du lämnat. Vi behöver till exempel vet värdet av det som är förstört och sen eventuella kostnader för att återställa tomten till hur den var.

Därför rekommenderar jag dig att du avvänder dig av någon av någon av våra andra tjänster eller ställer en till fråga där du beskriver mer i detalj hur stor skadan är.

Då kan du använda dig av någon av våra andra tjänster:

- Gratis telefonrådgivning, ring oss på 08-533 300 04 och välj knappval 2.

- Ställ en expressfråga och få garanterat svar inom tre dagar för 995 kr, klicka här http://www.lawline.se/ask_a_question

- Ställ en expressfråga och få garanterat svar inom 24 h för 1495 kr, klicka här http://www.lawline.se/ask_a_question

- Boka tid med en jurist för 1677,50 kr/h, ring oss på 08-533 300 04 och välj knappval 1.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Simon RydbergRådgivare