FrågaEKONOMIÖvrigt25/11/2018

Vad kostar ekonomisk förvaltning?

Hej Pontus !

Jag ställde en fråga löpande ekonomisk förvaltning för Samfällighetsförening ringgården är bara 12 hus. Vi har redan en fungerande data infört ekonomi månads hyror med utgifter och inkomster samt en revisor.

Önskar ett ungefärligt offert.

Ekonomin sköts ju enligt lag som Bostads förening fast vi är samfällighet.

Var vänligt skriv vad det motsvarande kan kosta för oss. Jag ska redovisa till styrelsen. Inomkort.

mvh

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag uppfattade den tidigare frågan som att du önskade erhålla information avseende fördelar med ekonomisk förvaltning. Av den anledningen angav jag enbart sådana. Beträffande ekonomisk förvaltning kan jag dock inte erbjuda något svar. Vi tillhandahåller inte ekonomisk förvaltning. Jag rekommenderar istället att ni kontaktar ett företag som arbetar med ekonomisk förvaltning som kan erbjuda en offert.

Har du några fler frågor, eller vill du komma i kontakt med någon av våra jurister, är du varmt välkommen att återkomma!

Pontus SchenkelRådgivare