FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt04/03/2020

Vad kostar en rättegång?

Vad kostar en rättegång? Handlar om en chef som inte rett ut en incident med en ögonoperation. Målsäganden är läkaren som funderar på att stämma chefen/arbetsgivaren

Lawline svarar

Hej! Först och främst - tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det är oerhört svårt att uppskatta hur mycket rättegångskostnader kan uppgå till. Detta eftersom att de flesta jurister och advokater arbetar efter timpris. Till exempel Lawlines juristbyrå debiterar 2 000 kr ink. moms per timme (2019). För vissa typer av uppdrag, till exempel upprättande av avtal eller kravbrev, erbjuds ofta fast pris. Om du är intresserad av ett prisförslag kan du kontakta Lawlines juristbyrå här.

Hoppas att du har fått svar på din fråga, annars är du varmt välkommen att vända dig till oss på Lawline igen.

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare