Var kan man förvara stiftelses handlingar?

Förvaring an handlingar

Var kan man förvara stiftelsers handlingar

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns ingen lagstadgad skyldighet att förvara stiftelses handlingar på visst sätt. Ett förslag är emellertid att de förvaras i kopior på olika ställen, i det fall något skulle hända. Handlingarna kan även förvaras på exempelvis en juristbyrå eller i ett bankfack. Detta mot en kostnad.

Har du några fler frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare