FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt27/10/2021

Varför måste man skriva sin underskrift då man returnerar en vara och vad händer om man inte gör det?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Det finns inget lagligt krav på underskrift, men en anledning att det förekommer är att inte säljarens egna personal ska fuska med returerna. Kundens namnteckning bidrar till att kontrollera säljaren egna personal och andra som hjälper till med distributionen.

Hoppas att du fick svar på din fråga.

Med vänlig hälsning,

Gabriella ZakoRådgivare