FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt25/05/2021

Varför skjuts det så mycket i Sverige?

Hej, varför är det så många dödsskjutningar i Sverige var och varannan dag? Har tullen inte så bra koll på vapen som smugglas in eller vad handlar det om?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till lawline med din fråga!

Det är helt klart en intressant fråga som du ställer, en fråga som är högst aktuell. Däremot tror jag att svaret till din fråga faller utanför juridiken och ligger mer inom politiken och forskning. Jag hade tipsat dig att läsa denna artikel som utreder specifikt din fråga om varför det skjuts så mycket i Sverige.

Du är alltid välkommen att ställa en ny fråga om du tänker på något!

Jag hoppas att du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Ibrahim HalwachiRådgivare