FrågaEKONOMIÖvrigt06/11/2018

Vart kan jag få hjälp med juridiska ärenden gratis i Stockholm)

Hej!

Som arbetslös/timanställd undrar jag vart man vänder dig för att få hjälp med juridiska ärenden? Har inte råd att betala någon. 10 minuter räcker inte.

Behöver träffa någon.

Hör till Stockholm

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

- I första hand rekommenderar jag dig att ställa eventuella frågor som du har här på Lawline. Du är varmt välkommen att kontakta oss om du behöver juridisk hjälp, vi erbjuder gratis rådgivning. Vår gratistjänst på nätet hittar du HÄR.
- I Stockholm finns Gatujuristerna som erbjuder personlig juridisk rådgivning i Stockholm. HÄR kan du hitta deras schema när och vart de befinner sig.
- På Stockholms stadsbibliotek kan du få gratis juridisk rådgivning av Advokatjouren, här kan du dock enbart få gratis juridisk rådgivning i 15 minuter, mer information om detta hittar du HÄR.

Jag hoppas du har fått svar på din fråga, annars är du varmt välkommen att ställa en ny. Och jag vill önska dig ett stort lycka till!

Med vänlig hälsning,

Ajla VelicRådgivare