FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt08/04/2021

Vem kan ha en patreon sida?

Hej

Kan man ha en patreon sida som sjuk pensionärer

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till lawline med din fråga!

Ålder är bara en siffra och hälsotillstånd inget hinder, självklart kan du skapa en patreon sida!

Du går tillväga genom att klicka här

Du kan läsa mer om dina skyldigheter som kreatör på patreon här, plattformen finns dock bara på engelska och innehållet står därför även på engelska.

En sådan skyldighet som diskuteras är ''refunds'', det vill säga återbetalningar till privatpersoner som donerat pengar till dig. När du har en patreon sida så är det enbart du som kreatör som kan utfärda återbetalningar för donationer som gjorts till dig.

Ålder och hälsotillstånd är alltså inget hinder för skapandet av en Patreon, kör hårt!

Jag hoppas att du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Ibrahim HalwachiRådgivare