Vigsel enligt marockansk rätt

Jag är mycket äldre än mannen jag ska gifta mig med är detta ett hinder i Morocco?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Inledningsvis vill jag anföra att vi huvudsakligen besvarar frågor som berör svensk rätt, dvs. frågeställningar som aktualiserar det svenska rättssystemet. Detta innebär att kunskapen om marockansk rätt är oerhört begränsad.

Vigsel i Marocko enligt marockansk lag

För att en svensk medborgare ska kunna gifta sig i Marocko med en marockansk medborgare enligt marockansk lag så krävs det ett antal olika dokument. Vad som behövs går att utläsa på följande hemsida; https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/marocko/hjälp-till-svenskar-utomlands/gifta-sig-utomlands/vigsel-i-marocko-enligt-marockansk-lag/.

Om du har fler funderingar är du varmt välkommen att höra av dig.

Vänliga hälsningar!

Rijad TrubljaninRådgivare