FrågaEKONOMIÖvrigt24/04/2011

Kreditprövning

Får jag ett nytt bolån? Hamnade i belastningsregistret/snatteri..har planer på att byta=köpa en ny bostad..Tack

Lawline svarar

Hej, Då du ansöker om nytt lån gör banken en kreditvärdering på dig, det vill säga utreder din förmåga att betala tillbaka lånet inom avtalad tid. Vid kreditvärderingen görs inget utdrag från belastningsregistret och att du blivit dömd för snatteri kommer således inte påverka dina chanser att få ett nytt bolån. Vänligen,
Andreas VinqvistRådgivare