FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 28/11/2005

Information om elarbeten

Vart kan jag hitta information om vilka elarbeten jag får utföra när jag jobbar inom vård och omsorg.

Lawline svarar

Vad du exakt vill veta kan jag inte svara på utifrån din fråga, men det finns en hemsida som du förhoppningsvis kan få hjälp av. Det är Elsäkerhetsverkets sida som du hittar http://www.elsakerhetsverket.se/arkiv/vanligaallmantomel/5.fc40aefeb5dea8f280005136.html . Elsäkerhetsverket är en myndighet som tar fram regler om el och även har som uppgift att kontrollera att de följs. Man kan även ansöka om behörighet på deras sida. Hoppas att du till sist finner vad du söker. Mvh
Anna BergmanRådgivare